CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Isnin, 10 November 2008

Aku Punya Ibu Sehebat UMMI!


Alhamdulillah.Aku bahagia punya ibu sebaik 'UMMI'.Aku bangga punya ibu sekuat 'UMMI'.'UMMI'adalah sumber inspirasi buat diriku.Aku sayang akan 'UMMI'.Aku cinta akan 'UMMI'.Aku tahu aku tidak bisa jadi sekuat 'UMMI'.'UMMI'lah yang selama ini membesarkan aku.Mencurahakan kasih sayang yang tidak berbelah bahagi pada kami adik beradik.Segala pengorbanan 'UMMI'tak bisa untuk aku balas.Pengorbanannya cukup besar sekali maknanya bagi aku dan adik beradik yang lain.Bahagianya aku kerana beribukan 'UMMI'!Aku dibesar,dididik dan dijaga dengan penuh pengertian.Tangan 'UMMI' yang selama ini membelaiku dengan penuh kasih sayang sukar untuk dicari ganti!Tangan itulah yang buat pertama kalinya kusentuh tatkala takdir ALLAH menentukan lahirnya aku kedunia ini.pahit getir suka dan duka ditelan jua walau sebesar dan sehebat mana dugaan yang perlu ditempuh 'UMMI'.'UMMI' tetap tabah!'UMMI' tetap sabar!.Ya ALLAH,KAU yang maha mengadili segalanya...Mengapa kini aku sebagai anak perlu menafikan pengorbanan sebesar pengorbanan 'UMMI'?Mengapa kini aku cuba untuk menafikan dan tidak pula cuba untuk membalas segala jasa 'UMMI'?Setiap detik hatiku sering memohon kebaikan kepada ALLAH untuk kebaikan dan kesejahteraan 'UMMI'.Persoalan yang sering aku tanya didalam benak hatiku ini adakah aku dapat membahagiakan 'UMMI'?Insan yang tersangat aku sayang!Insan yang tersangat aku hormat!Insan yang tersangat aku perku dalam hidupku.Insan itu adalah 'UMMI'...Insan itu yang memimpinku jauh melayari kehidupan duniawi.Membuatku kenal makna hidup sebenar.Dari kecil hingga dewasa,nasihat 'UMMI' tak pernah hilang dalam kotak ingatanku.Aku tahu 'UMMI' perlukan aku dan aku perlukan 'UMMI'.Tiada yang dapat kuucap dengan kata-kata kecuali kupanjatkan syukur kepada Yang Maha Esa kerana mengurniakan aku 'UMMI',seorang ibu mithali...

Aku hanya mendugaTidak mampu merasa
Sebenar-benar perasaanmu pengorbanan
yang kau lakukan untuk dewasakanku
hanya bisa ditanggung hati ibu...

*Ummi,i actually owe u so much!Thank you for everything.Sincerely for my mother,Nasirah bt.Hj.Awang!

0 ulasan: